Historie van Griffioen Transport

In 1929 neemt Hendrik Griffioen de bodedienst Blijleven in Bodegraven en de Meije over.

De naam wijzigt hij naar Bode Griffioen v/h Blijleven. Het vervoer wordt korte tijd nog uitgevoerd met paard en wagen, maar al snel koopt Henk een vrachtwagen.
Na een roerige periode tijdens WO II en de wederopbouw, wordt Hendrik ziek en zijn zonen stappen in de zaak: Jan, Arie en Hennie zijn de tweede generatie.

Het begin van orgel, piano en vleugel transport

In Bodegraven zijn er dan twee orgel en pianozaken gevestigd, te weten: ‘Vreeken’ en ‘Boot’. Voor deze twee zaken rijden de broers deze ‘grote instrumenten’ naar particulieren.
In die periode schaffen de broers drie auto’s aan. De bodedienst breidt steeds verder uit en ook verhuizingen worden door Griffioen uitgevoerd. Er worden steeds meer auto’s aangeschaft en chauffeurs aangenomen.

De tweede generatie ‘Vreeken’ begint in die tijd in Bodegraven een fabriek van elektronische orgels, waarvan Griffioen de productie gaat bezorgen.
Doordat Griffioen bij veel zaken met muziekinstrumenten komt, zien die bedrijven als een kans om het bezorgen van hun instrumenten ook via Griffioen te laten verlopen en zo ook hun reikwijdte te vergroten.

Dit is het begin van het transport van instrumenten door heel Nederland en België.

Specialisatie van piano en vleugel transport

Door de verdergaande specialisatie in het transport van orgels, piano’s en vleugels wordt zowel de verhuis-afdeling als de bodedienst afgestoten.

De leiding van het bedrijf is op dit moment in de handen van de derde generatie en rijdt door heel Europa, met wekelijks internationale routes naar Duitsland, Frankrijk en Engeland.
Ook verder weg is geen probleem door allerhande vaste partners, zoals bijvoorbeeld in Amerika, China en Japan.

Inmiddels is Griffioen Transport een wereldwijd opererend bedrijf, gespecialiseerd in het vervoer van uitsluitend piano’s en vleugels.